Hotspots, Keukendagboek, Kokspraat, Sorrento, Italië

Vakantiekiekjes uit het mooie Sorrento, Italië

Vakantiekiekjes zijn altijd leuk. Ze brengen je weer even terug naar de plek waar je eventjes met zoveel plezier hebt geleefd. Nu het alweer even geleden is en het hier in Nederland al verre van zomer is besloot ik de foto’s er eens bij te pakken en een paar vakantie posts te maken. Gewoon zodat deze vakantiekiekjes je winterdepressie nog even tegenhouden. Bas en ik vertrokken 3 augustus met het vliegtuig richting Napels. Vanaf hier werden we naar ons hotel in Sorrento gebracht waar we 2 mooie weken hebben beleefd. De eerste week was onwijs warm, elke dag was de gevoelstemperatuur wel boven de 40 graden. Overdag deden we hierdoor niet veel maar ’s avonds gingen we lekker de stad in. Het hotel heet La Vue D’or en ligt midden in de bergen. Van tevoren wisten we eigenlijk niet zo goed dat het ook écht ver in de bergen lag en het geen kleine wandeling zou zijn om naar de stad te gaan maar gelukkig ging er elk uur een shuttlebusje en zo konden we toch nog redelijk gemakkelijk in de stad komen.

De tweede week hadden we wat excursies geboekt. We hebben een bus/boottocht langs de Amalfische kust gedaan, we zijn een dagje naar Pompeii geweest, we hebben de Vesuvius vulkaan beklommen en we hebben een ‘foodtour’ gedaan. Wat een mooie omgeving zeg! Prachtige bergen, mooi blauw water en schitterde bloemen. Het enige nadeel was dat door de warmte er best veel bosbranden waren. Gelukkig weet de lokale bevolking goed hoe ze hier mee om moeten gaan en was het voor hun eigenlijk niks bijzonders meer. Onze hotelkamer had een prachtig uitzicht op zee en over de bergen, wat was het fijn! We raden dit hotel zeker aan, het was schoon, het eten was erg lekker (we hadden ontbijt en diner erbij geboekt) en niet geheel onbelangrijk: de airco werkt heel goed! Wel was het dus een beetje afgelegen, als je het échte stadsleven fijner vind kun je beter midden in de stad naar een hotel zoeken. Hierbij het eerste deel van onze vakantiekiekjes, hierna volgt nog een deel en dan heb ik nog een aparte post over de foodtour gemaakt, veel kijkplezier!

vakantiekiekjes
Ons mooie hotel! Het is een authentiek familie hotel en dit is aan alles te merken. De familie kletst met elkaar vanaf de receptie naar de bar en er hangt een goede sfeer in het hotel, helemaal niet gedwongen. Heel relaxed en dan toch met 4 sterren, fijn!
We hebben een halfpension geboekt en konden in het hotel ontbijten en dineren. Italianen eten als ontbijt heel veel zoete dingen en ik miste hierin wel wat producten als yoghurt en wat vleeswaren maar het diner was echt heel lekker. We konden ’s morgens uit een keuze menu kiezen wat we ’s avonds wilden eten en als we een keer in de stad gingen eten was dit ook geen probleem. 1 Keer per week maakt de chef een groot feestbuffet en dan gaat hij ook helemaal los met de watermeloenen, zo mooi!
Een typisch straatje in Sorrento, ik word er gelukkig van!
vakantiekiekjes
De prachtige kust van Sorrento. De huisjes zijn in verschillende pastelkleutjes omdat dit wat hitte weerkaatst.
Zulke kraampjes kom je overal tegen. Deze zagen we in de stad maar ze staan ook langs de weg. Marktlieden die sinaasappels en citroenen verkopen, zo leuk!
Je kunt er ook een lekkere slush van Sorrento citroensap halen. Dit was ZOOOO lekker! 🙂
vakantiekiekjes
De Sorrento citroen is toch wel het belangrijkste product van Sorrento. Hier word de échte Limoncello mee gemaakt, net als dat Port bijv. alleen Port mag heten als het uit Porto komt. Ik heb een paar citroenen gekocht en de limoncello staat nu thuis te wecken!
Je komt zulke prachtige marktkraampjes tegen als je door de stad loopt! De kleuren en geuren komen je tegemoet, hier zie je menig fotofanaat stoppen haha.
Gelato, Italiaans ijs. Super lekker maar eerlijk gezegd proef ik niet het verschil met ons neppe ‘Italiaanse schepijs’ haha. Ik had meloen en citroen, heerlijk op zo’n warme dag!
vakantiekiekjes
Net voordat we Pompeii in liepen maakte ik deze foto. Je ziet het al op de achtergrond. Super knap hoe ze dit allemaal op kunnen graven alleen… Heel eerlijk waren wij er niet zo kapot van, wij eten liever ijsjes. 😉

Dit was het eerste deel van mijn vakantiekiekjes. Ben jij weleens in Sorrento geweest of heb jij je op een andere plek vermaakt en deel je je vakantiekiekjes ergens op social media? Ik ben benieuwd! 🙂

2 thoughts on “Vakantiekiekjes uit het mooie Sorrento, Italië

1. Ik kom er al 40 jaar inhet zuiden in italie het is zo mooi en anders dan het noorden de mensen zijn anders en het eten is lekker .